Köpvillkor
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Collector Checkout
I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi betalning med Collector Checkout. Collector Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Ni bestämmer själva vilket betalsätt ni vill använda i kassan, innan ni bekräftar köpet. Kortbetalning sker smidigt utan att ni behöver lämna sidan.
Faktura eller delbetalning innebär att ni får levererat varorna innan ni betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till er. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan ni bekräftar köpet.
Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
Leveranser
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Vi debiterar 700:- för outhämtade leveranser.
Avvikande leveranser kan förekomma, när exempelvis en vara är slut i lager.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Konsumenten står för returfrakten om dom ångrar sig. Konsumenten har ansvar för returfrakten.
Om konsumenten ångrar sig så finns en ångerblankett att tillgå på Konsumentverkets hemsida.
Leveransvillkor
Leveransvillkor
Leveranser sker mot frakttillägg enligt gällande fraktprislista och förutsätter framkomlig väg. Vid leverans över 12-15 ton skall bil med tillkopplat släp kunna komma fram till arbetsplatsen. Leveranstiden är normalt sett 3-5 arbetsdagar från lagd order om inget annat anges. Vid ändring eller avbeställning av order skall detta göras senast 24 timmar efter beställning. Ordinarie lossningstid om 45 min ingår i priset, eventuell omlastning/lossning därutöver debiteras med 1250 kr per påbörjad timme. Markstensfabriken förbehåller sig rätten att efterdebitera kostnader som uppstår i samband med leverans. Kranlyft sker med pallgaffel och det är föraren på plats som avgör om kranlyft är genomförbart med hänsyn till arbetsplatsens betingelser.
Vi debiterar 700:- för outhämtade leveranser.
Avvikande leveranser kan förekomma, när exempelvis en vara är slut i lager.
Fraktpriser
Fraktpriserna är baserade på vikt och postnummer. Ange ditt postnummer i kassan efter att du lagt alla artiklar i kassan för att få rätt pris på frakten.
Pallbryt
Vid köp av vissa produkter tas det ut en kostnad på 399:- vid pallbryt, det står i kassan vilka produkter som det är pallbrytskostnad på. Vid köp av helpall tillkommer ingen kostnad för pallbryt.
Reklamationer
Brist eller skada på godset, som kan antas ha uppkommit under transport, skall anmälas direkt till fraktföraren och i enlighet med för transporten gällande befordringsbestämmelser. Därjämte skall i förekommande fall Markstensfabriken utan dröjsmål underrättas.
Brist eller skada, som är märkbar vid undersökning vid godsets mottagande, skall omgående anmälas till fraktföraren och Markstensfabriken. I annat fall skall brist eller skada anmälas utan dröjsmål efter avemballering.
Reklamation skall göras eller bekräftas skriftligen och innehålla uppgift om bristen eller skadans art och omfattning. Reklamerar köparen ej enligt ovanstående bestämmelser, förlorar han rätten att framställa anspråk på grund av felet.
Vid synliga skador eller fel skall reklamation anmälas innan varorna används och senast 10 dagar efter mottagandet av varorna.
Det ges inte ersättning för omläggning av produkter som har synliga fel. Ersättning ges heller inte vid felmontering av produkterna. Det åligger entreprenör och kundens ansvar att samla information kring montering. Mindre skrapmärken p g a transport är ej reklamationsgrundande.
På betongprodukter kan det förekomma kalkutfällningar som visar sig som en ljusgrå hinna på produkten. Detta är en naturlig reaktion som kan ske då man blandar sand, cement och vatten. Med tiden försvinner dock denna kalkhinna. Detta är ingenting som påverkar produktens funktion. Kalkutfällning är ingen grund för reklamation.
Nyansskillnader i färg och ytstruktur kan förekomma från en tillverkning till en annan och är ej reklamationsgrundande.
I all natursten kan spår av järnoxid förekomma vilket kan ge fläckar på stenen, detta kommer och går tills dess att all järnoxid försvunnit och är ej reklamationsgrundande.
Vi reserverar oss för tryckfel.